Is it a sex blog? A mommy blog? A bitch & moan blog? Um, . . . yeah. This is my place to be totally honest. In my real life, I feel like I'm always lying to somebody about something. Here, I am totally honest. Brutally so. However, no matter what bad things I say about my kids, I adore them and would never ever really, say, sell them on Ebay. The husband, often referred to as Spousehole, is another story. Oh yeah - if you are under 18 (or if you are my husband), please leave now.

Monday, November 5, 2007

I want to stop the world . . .

just stop the world and get off the merry-go-round, if only for a short time. KWIM?






I am planning a brief getaway. No kids, no spouse. Perhaps that will be the momentary escape that I need.

__________________________

My daughter is watching an episode of Star Trek at the moment. I hadn't realized how into it she is, or how much she has been exposed to it, or whatever. Spock came into the frame and she yelled "It's Spock, Mommy!" I laughed and I've been asking her to name characters as they came into view. She got "Docca Coy," "Scotty" and "Captain Jim." OMG, she is her parents' daughter . . . Maybe I can get her to dress as Uhura for Halloween next year. Of course, that would likely mean I would have to get out my sewing machine. Perhaps it's not such a good idea after all.
__________________________

I had lunch with a girlfriend today. She tries to talk me out of everything fun in my life, phrasing it all in religious terms. Then she tries to get me to go spend my money (okay, Spousehole's money) on psychics and astrology readings. She's sure I would be so much happier in life and in my marriage if I just got my cards read, my stars charted, my numbers divined, and prayed more. Okee dokee. Oh, and since she's in the mortgage industry, I should also refi my house. Yeah, great time to do that (NOT). And since her marriage is on extremely shaky ground, I'm really comfortable taking her marriage advice. Sheez. I need to get some new friends.

9 comments:

wisdomstuff said...

Wow, she sounds like some friend. Surely you can do better? :-) ((HUGS)) to you, it sounds like you need them and go for the fun just don't get caught!

craig andrew said...

Sometimes friends are great in that they show all the wrong things...who wants friends who are always right? I would take it as a sign that your feet are firmly on the ground; that you knew she was wrong and are able to shrug it off. C:)

Sue said...

Yeah, damn. Great friend. I fail to see the connection between charting your stars and praying more tho...LOL!

I have a getaway coming up in December minus kids and Paul. Unfortunately, it's a conference and I have to work during the day, but, the hotel and meals are on the company. Going solo there, but am contemplating more ink as the guy that did my two tattoos is down in that neck of the woods. Not sure Paul would appreciate me coming home with more ink on my bod.

D said...

i am volunteering to become one of your new friends, that is if you don't mind long distance friends.

and there is a perfectly logical link between astrology and religion. unfortunately the link is only apparent to the mentally ill and somewhat demented. i'm not going to say which category i fall into. but i know the secret and i'm not telling. :0

Rae said...

I think there are definitely some Christians out there that would be terribly offended by the advice to pray more and get your cards read...

Hope the trip planning goes well! You deserve it!

ArtfulSub said...

Yeah, you definately need to drop that "friend". Has that moron ever actually READ the Bible?

The Lord hates astrology and tarot.

Sulpicia said...

Hope you have some good down time. (Or up time.) Things sound a bit dismal on the homefront. (I daresay I am understating.) Wierd, long distance friend, here.)

crse said...

Does your friend know how screwed up that is? Can you turn the tables on her and start on her life? Because Im thinking in God's eyes, your idea of fun and her astrologers are just as sinful...hehehe

Sheen V said...

She's into Star Trek - YES!!